konecne nejake dobre spravy

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Středa Duben 11 09:21:27 CEST 2012

To mate sice pravdu, ale taky musite napsat jake maji ty mistni
dobrovolni hasici povinnosti a prava. Oni NEMAJI byt prvni u pozaru a
hasit to nejvetsi. A kdyz tam jsou, tak maji jednat podle nejakych
pravidel a moznosti jake maji vybaveni tak, aby nikdo neprisel k urazu.
Jak prijedou profici, hned prebiraji veleni a ridi si to sami.
Dobrovolni pak treba vozi vodu, ridi dopravu atd. Jsou tam prave na to
dohlizeni a kontroly.
Cely system je treba v Jm. kraji nyni postaveny tak, ze je urceno ktere
jednotky dobrovolnych jedou na jaky stupen zasahu a co tam delaji. Vse
je rizeno z KOPISu z Brna. Kolikrat, nez se to dostane k tem mistnim,
jsou profici na ceste. Takze se stane, ze nekomu na vesnici chytne
sporak, jdou tam mistni, ze to vyndaji ven, ale profici uz jsou na
ceste. Odvolat se nemuzou, tak jedou 40 km vyndat sporak. Za 10 minut
neni co delat a jedou zpet. Mistni jsou tam na paradu.
To co pisete je urcite pravda, jeste je nutne rozlisit JSDH, coz je
Jednotka sboru dobrovolnych hasicu, jinak se ji na obci treba rika
zasahova jednotka, zrizuje ji obec, odpovedny je starosta obce a ma
prave jezdit k pozarum jak jsem psal nahore. Pak existuje SDH, coz je
sbor dobrovolnych hasicu, patrici pod Sdruzeni hasicu Cech, Moravy a
Slezska. Ti paradoxne nemusi mit s JSDH nic spolecneho, i kdyz tam casto
byvaji ti sami lide. Ale clenove SDH k zadnym zasahum nejezdi, ti si
prave soutezi ruzne pohary, uklizi po obci, delaji brigady apod.
Takze ti co na soutezi nenahodili strikacku nebo chlastali na hristi
nemusi byt vubec z te zasahove jednotce.

Martin Hanek