asi OT: Pracka s pripojenim na teplou vodu

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Úterý Duben 10 23:47:52 CEST 2012

Dnes jsem o tom zrovna mudroval...kdyz jsem koukal na vyuctovani domacnosti.

Pred sedmi lety jsem novou mycku pripojil po jistem vahani na teplou
vodu s tim, ze tepla voda je levnejsi nez ohrivani na miste elektrikou.

Dneska zacinam uvazovat, ze si do panelaku necham osadit bojler az budu
predelavat jadro.

Nepamatuji si jak to bylo driv (asi stejne), ale ted se uctuje TUV jako
studena plus naklady na ohrev. Problem je, ze v panelaku je smycka a TUV
cirkuluje a vraci se zpet. Na pate baraku je meridlo, ktere meri
ztracenou energii (rozdil teplot) a tato energie je pak uctovana v ramci
ohrevu TUV. Bohuzel tato slozka zacina na vyuctovani silne narustat.

Stahli jsem spotrebu vodu proti lonsku o 10% a i pres zvyseni zaloh
znovu doplacime za TUV. Jestli me s prominutim naserou tak to opravdu
skonci bojlerem. I pres to, ze nemam nocni proud se mi to asi vyplati.

S pozdravem
Radek Vicek