Vysílací zařízení T-mobile

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz
Úterý Duben 10 06:55:24 CEST 2012

	Zdravím,

	včera se na mne na poslední chvíli obrátila máma kvůli technické konzultaci. T-mobile od nich chce souhlas s instalací jakéhosi zařízení na střechu paneláku a dneska večer o tom mají hlasovat.
	Myslel jsem, že jde o antény pro běžnou BTS, ale parametry se mi zdají dost přehnané. Prý to váží 6 tun a musí se sundat část střechy aby se to dalo ukotvit (což je první problém,protože nedávno se střecha dělala nová), jinak je to samozřejmě naprosto neškodné a neobtěžující, i když sám T-mobile připouští možnost hluku od chlazení v nejvyšších patrech, v oznámení není žádná bližší specifikace, uvádí se jen vysílací zařízení. Informace mám z druhé ruky, oznámení jsem neviděl, tak mamka možná něco zkreslila.

	Má někdo tušení, co by to mohlo být?  Nezdá se mi, že by pár antén vážilo 6 tun, a žil jsem v domnění, že výkon BTS je řádově stovky wattů, takže žádné extra chlazení, nebo to je opravdu takový kolos?
	T-mobile nabízí 80 tisíc Kč za rok, což se mi pro 42 partají zdá dost málo na vyvážení případných komplikací s hlukem, zatékáním, atp. (Objevil se ovšem i protinázor, jestli není lepší to vzít a mít to nad hlavou svítit do stran, než aby to skončilo na sousedním baráku a našim zářilo ze 30 metrů přímo do oken :-)

	Díky za případné informace a názory,

	Aleš Zíka
	http://results.cz