konecne nejake dobre spravy

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Duben 7 21:54:58 CEST 2012

>ST nejen Crolles :) Jeste jsou dve fabriky v Italii.

No, zrejme z toho druheho pismenka (t.j. SGS), ze?

Inak ma este napadlo NXP Nijmegen. Parkrat som v tej oblasti (z nesuvisiacich dovodov) bol a viacero ludi nezavisle od seba mi bolo spominalo rozne mensie aj vacsie firmy, ktore su na NXP/Philips v oblasti Eindhovenu naviazane - nie priamo polovodice, ale skor "sluzby" typu rozne jednoucelove zariadenia, metrologia, specializovana chemia, apod. Mozno aj tam je nejaka solarna "pridruzena vyroba", ktovie.

Kazdopadne taketo zlatokopecke vlny podla mna nie su dobre v podstate vobec na nic, a naucit sa z nich daju len tie lekcie o zvlcilosti ludskeho charakteru. Tych niekolko rokov nestaci ani na zalozenie solidneho zakladneho vyskumu, ani na vychovu generacie odbornikov (t.j. to, co tu nebolo predtym, nie je ani teraz). Mozno sa trocha pomohlo vykonovej elektronike, a teraz sa blaboli o smartgridoch kde by sa tie novovzniknute firmy sice teoreticky mohli uplatnit, ale v praxi sa uz asi stihli zorientovat mamuti typu ABB a Siemens, ktori s prehladom tych malych zotru a tym aj akykolvek "zisk" z "novej krvi". Takze jediny pozitivny vysledok, co z toho vsetkeho ostalo, je asi len ta robota na udrziavani vzniknutych PV fariem - netusim, kolko roboty to prinesie, ale obavam sa, ze nie prilis vyznamne mnozstvo.

Ale zase tomu houby rozumiem, ze.

wek