Tv tmavý obraz

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Duben 7 16:15:58 CEST 2012

Zdravím,
  když on je problém, že takto se může projevovat celá řada poruch.
  Především: Obraz se skutečně posunul doleva celý ? Tj. na pravé straně je
nyní černý pruh ?
  Bohužel se už nevysílají monoskopy, ale zkuste někde najít něco, kde by
byla buďto čára diagonálně nebo kružnice - nesmí být čára nelineární a kružnice
vejcovitá :-).
  Pokud se skutečně hladce posunul obraz doleva a ztmavl, přitom zůstal
barevný atd., mohlo by to být něco v oddělovači a tvarovači H synchronizačních
pulsů, neboť jejich správná fáze je nutná pro funkci obnovovače černé a pokud
je nesprávná (obvod vzorkuje něco jiného, než má), může být potíž právě
s jasem. Na druhou stranu ale také obvykle vypadne barva, tak je to takové
protichůdné.
  Pokud to ale dlouhodobě běží, nekouří, neprská a má tento problém, na chybu
VN trafa bych to neviděl, tam jsou docela vysoké energie a jakmile se něco
pokazí, začnou se uvolňovat jinde, než mají a není to dobré :-).
  Pokud se obraz posunul doleva a zároveň není lineární, bude to něco v budicím
nebo koncovém stupni HV. Ovšem divím se, že nejspíše zůstalo zachováno VN,
neboť to v takovém případě obvykle poklesne a pokud to ještě stačí vůbec něco
ukazovat, obraz bývá větší (neboť urychlovací napětí je nižší a vychylovací
pole víceméně stejné, takže na ten paprsek více působí.
  Zdraví Pavel