Vaření , rele , teplota, timer

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Duben 3 21:41:44 CEST 2012

Myslím, že s mohlo sejít víc příčin najednou. Dotyk sklenic mezi sebou,
uvnitř tuhá látka pevně se dotýkající stěny sklenice = lokální přehřátí
protože nedochází k ochlazování skla vodou, naprasknutá sklenice - spíš bych
ale tipoval tu naprasknutou sklenici.

Moc utažené a utěsněné víčko by totiž odlítlo jako první a přetlak by
způsobil maximálně vyražení dvířek/skla, nikoli rozbití sklenic - ikdyž ta
jedna by prudkým ochlazením po velké ztrátě přetlaku u hrdla mohla rupnout,
ale ne vybuchnout, rupla by až po ztrátě přetlaku.

----- Původní zpráva -----
Od: "Jiří Brettl" <brettl_bfb na iol.cz>

Proč to bouchlo nevím, můžu pouze domýšlet. Vyzpovídal jsem manželku a
podle mě je důvod následující. Z počátku se zavařovalo po jedné
sklenici, vyzkoušeným časem a fungovalo to perfektně. V osudný den toho
bylo více na zavařování tak se dalo více sklenic a vynásobil se čas
jejich počtem. Podle mě to muselo být moc a určitě nastala prudká reakce
zakončená nechtěným efektem.
JB