trochu OT: "zvonek" pro neslyšící

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Duben 3 18:49:36 CEST 2012

Tak tak, jen s tím fotolabem to není úplně snadné.  Před časem jsem tyto
vnitřnosti sháněl na jiný účel a po x telefonátech nic moc - oni to
obvykle ihned vyhazují a navíc focení na film už prostě není "in"...

Já osobně jsem tohle u známého řešil úpravou starého fotoblesku
(Mechanika) a jeho připojením k přijímači (šlo o alarm, ale to je jedno).

Šel by použít i stroboskop, což je vlastně fotoblesk s malým sběracím C.
Občas se prodávají stavebnice či hotové moduly, bastl ze součástek není
složitý (jen je dobré koupit hotové i zapalovací trafo). Stroboskop může
mít s výhodou síťové napájení a dá se to tedy snadno spojit s přijímači
bezdrátového zvonku určenými právě do zásuvek. Těch může být větší počet
na jeden vysílač.

Vysílač bezdrátového zvonku lze bez problémů připojit na rozvod
klasického drátového třeba prostřednictvím jednoduchého mezixichtu s
optronem. Baterka obvykle vydrží několik let (dle kvality).

Jinak se vyrábějí i hotová záblesková zařízení, viz třeba
http://www.google.cz/search?q=zábleskové+zařízení+pro+neslyšící apod. I
když mě u řady těchto výrobků docela fascinuje signalizace pomocí LED -
vypadá to na absolutně nulovou empatii u konstruktéra. Což by mě ovšem
dnes nemělo překvapovat...

---
Jirka