Re: Vaření , rele , teplota, timer

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Úterý Duben 3 10:49:28 CEST 2012

Ahoj,
kdo u vás zavařuje ?
Předpokládám, že ženský. Ty k tomu přistupují úplně jinak než chlapi.
Chlap a kór od elektriky si myslí, že ženě udělá radost, když jí postaví zavařovací systém na bázi Siemens LOGO! apod za cca 5000.
Velká chyba !
Ženský uvažujou jinak a zavařujou proto :
1. aby měli pocit, že ušetřily
2. aby rodině a dětem zajistily kompoty atd... bez chemie
3. pokud u toho je s kamarádkou, ségrou, maminkou (pro nás s tchyní), tak si to užívají
( body 1-3 si přehoďte jak je libo. Úspora dnes není na prvním místě, ale jak u koho. Nechci nikoho urazit.)
Zkušená žena vás i za ten systém za 5 tisíc pochválí, ale bude si myslet svoje. Kompot i okurky jsou do 30 kaček v obchodě a dnes
i BIO :-).
Tomu BIO se nesměju, spíše je mi v některých případech smutno a jindy, např. u hovězího jsem mile překvapen. Tedy ne cenou, ale
kvalita je znát.
Kupuju si mléko "naše bio čerstvé mléko". V Bile Stojí 28 kaček a mně chutná. Je ve skle a nahoře špunt ze smetany, 3,7% tuku.
Výrobce Lacrum ValMez.
Mému synovi vadí právě ta smetana a tak dostává trvanlivé mléko, na které je zvyklý. Já jsem zase z mládí zvyklý na tehdy
standartní mléko, kterému se dnes říká BIO.
Trochu jsem odbočil a tak se vrátím k zavařování.
Já jsem těch termostatů a časových spínačů a teploměrů měl tolik, že jsem se na tom opravdu mohl vyřádit.
Naše ženský, když se rozhodly zavařovat, tak se sešly na chalupě. Moje bejvalka, švagrová, tchyně a případně moje dvě dcery.
Na zavařování měly nějakou menší a starou pračku, (možná ROMO ?), a já jsem jim jenom změřil kde je na nastavení ta správná
teplota.
Měli minutku, ze začátku ještě asi mechanickou a později digitální.
Měli u toho skvělou kecací zábavu, asi jako když dříve ženský draly peří. Zatímco jednu várku připravovaly, tak se ta první
zavařila.
Chlapy k tomu nepotřebovaly a jejich složitá elektronická udělátka, háklivá na to, že se na ně stříkne voda, a ony přestanou
fungovat, tak to už vůbec ne.
A když se dívám na ten zavařovací hrnec za cca 1700 kaček, tak si říkám, kolik se asi do něj vejde zavařovacích sklenic ?
Opravdu si nepamatuji kolik se jich vešlo do té "pračky". Tipnu si na x násobek. Vzhledem k tomu, že máme s bejvalkou dnes již
vztahy na slušné úrovni, tak bych se i zeptal. Starám se o syna, vařím, peru, musím i uklidit a tak jen ve vážném případě, aby si
nemyslela, že jsem se zbláznil a ještě budu zavařovat.
Hezký den,
Jindra Polívka

No jo no tak si tedy to prvni spusteni minutky budu muset ohlidat rucne anebo ho odhadnout a pridat nejakych 5 minut na dosazeni
80st. Celsia, zas tak moc presne to zavarovani nepotrebuji

Koukam ze uplne stejne funguje

http://zavarovaci-hrnce.heureka.cz/professor-zvh-271/?order=2

Tak asi koupim toto (objevil jsem ameriku) :-) nebo nejaky lepsi napad? Nic levnejsiho nevymyslim, myslim...

Odesláno z iPadu