Vyhodne reseni primarniho filtru SMPS....

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Duben 2 23:46:41 CEST 2012

> Hm... Pan kolega bral premie? ;-)

Ne, ještě jsem si je nevyplatil ;-)

> Ale tych 500V je zaujimavych. Zaujimala by ma motivacia, kvoli comu sa to teraz a za takychto podmienkach predava, t.j. kto to kupuje.

Možná, že reálně dosažitelná cena je jinde normálnější, nezkoumal jsem.
Motivace? Životnost, velmi malý ESR a malá indukčnost - možnost práce na
vysokých frekvencích. Samozřejmě zařízení, kde cena není rozhodující a
dominantní je spolehlivost či životnost. Taková se často používají na
zabíjení lidí, či alespoň na jejich kontrolu...

V datasheetu AVX je u parametrů více než kde jinde magická zkratka
začínající "MIL"...

> A ktovie ci je toto len taky jednorazovy exot, alebo sa dozijeme toho ze taketo suciastky budu bezne v drogeriach za pat patdesiat...?

Já když sleduju "vývoj", tak se domnívám, že se spíš dožijeme úplně
jiných věcí...

Nicméně k tématu: možnost náhrady primárního sběracího elektrolytu v
SPMS mnohem déle fungující keramikou je samozřejmě lákavá (na sekundáru
to lze už delší dobu, pokud se pohybujeme v řádech 10^1V, malých
výkonech a dostatečných pracovních frekvencích). I těch 500V se užije,
pokud by C byl za PFC stupněm.

Ale my smrtelníci tam ještě dlouhou dobu budeme strkat ty elektrolyty, v
lepším případě japonské.

---
Jirka