NAS na takove to domaci zvykani

Pavel Krafcik hw na pjk.cz
Pátek Září 30 07:31:06 CEST 2011

Zdravím konferenci,

už jsem začal být nejistý, že se to tu neobjeví a že používám nějakou
"slepou uličku". Děláme "hardlinkovou" zálohu v práci a má to zatím samé
pozitiva a jistoty. Máme diskové pole, kde je momentálně 130GB dat.
Dvouměsíční záloha ( tj. 64 dní ;-) ) těchto dat zabírá na zálohovacím
serveru přibližně 280GB a až se odmažou zálohy z bouřlivých dní různých
vnitřních perestrojek, bude toho míň.

Zatím to má dva problémy:

Při každé změně času letní/zimní se provede kompletní záloha, protože si
systém myslí, že se časy modifikace všech souborů změnily. Asi bude
problém v nastavení hodin na jednotlivých serverech. Myslím tím lokální
čas versus UTC.

Pokud se nějaký uživatel zblázní, tak může cyklickými změnami názvů
adresářů zálohy nafouknout. Tohle nám dělali dva vohnouti, kteří se
pokoušeli trumfnout jeden druhého a měnili názvy několika adresářů podle
systémů, které si sami vyvinuli, takže se každý druhý až třetí den
zálohovala data celého oddělení znovu. Ale tohle by postihlo všechny
druhy záloh.

Pavel Krafčík