NAS na takove to domaci zvykani

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Čtvrtek Září 29 14:56:04 CEST 2011

> rsync mozna. svn a git ne. verzovaci system neni potreba, porad ovsem je to, ze se to musi delat manualne.
> Abych to shrnul, v zasade na muj problem existuji dve reseni:
> a) koupit 2xNAS se dvema disky v RAID-1, ulozit kazdy na jine misto a cas od casu je synchronizovat
> b) koupit userver, nacpat tam 3-4 disky a jet softwarovy raid5

Je to tak trochu otazka jak tu zalohu delat, idealni by byla na druhy stroj inkrementalne. Kopie přes rsync je sice pohodlna, ale neresi otazku zalohovani v pripade softwarove chyby !!! Když se po disku projde trojan a do všech souboru napise "Byl jsem tady Franta Trojan", tak kde ma clovek data ? Ac to nerad rikam, tak paska je paska, když se rozumne rotuji, tak nemuze dojit k tomu, ze firma nemá data ze zacatku roku, protože je cely rok nikdo nepotreboval a tak nezjistil, ze jsou smazana/poskozena/prepsana/... Zaloha proti HW poruse je jedna věc, druha věc je zaloho v pripade SW pruseru. To jen tak na okraj, když se blizi ten patek.

Radek
benedikt2hw.cz