NAS na takove to domaci zvykani

David Belohrad david na belohrad.ch
Úterý Září 27 17:28:47 CEST 2011

rsync mozna. svn a git ne. verzovaci system neni potreba, porad ovsem je to,
ze se to musi delat manualne.

Abych to shrnul, v zasade na muj problem existuji dve reseni:

a) koupit 2xNAS se dvema disky v RAID-1, ulozit kazdy na jine misto a cas od
casu je synchronizovat

b) koupit userver, nacpat tam 3-4 disky a jet softwarovy raid5

financne bych rekl, ze to vyjde nastejno. subjektivne mi data pripadaji vic
v bezpeci ve variante (a) z duvodu redundance hardware. Reseni (b) je
vhodne, pokud bych na tom chtel jet i nejake aplikace, je vic univerzalni, a
da se s tim vyhrat, ze to funguje i jako spousta jinych veci, napr.
nahravani radiovych stanic (rad si nahravam z cr mluvene slovo), coz asi NAS
nezvladne. Tohle ovsem mohu provozovat i na pracovni stanici v praci.

Porad nevim, ale klonim se spis k reseni (a) za predpokladu ze se disky po
urcite dobe daji premluvit na stand-by mod. predpokladam, ze tim by se
snizila spotreba zarizeni na nejakych 2-5W a s tim uz by se dalo zit. Je
pomerne nepravdepodobne, ze by oba NASy odesly naraz.

Zbyva vyresit, jak je synchronizovat, pokud druhy NAS bude za firewallem a
jediny pristup na nej je pres ssh tunneling.  vyresim tohle, a jsem
spokojeny :)

d.