*SPAM* RE: NAS na takove to domaci zvykani

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Úterý Září 27 14:47:19 CEST 2011

Ono toho na chlazeni je vice nez jenom disky. Co treba CPU, chipset? Mam Atom D525 s pasivnim chladicem a bez ventilatoru bych se to bal nechat dele pustene na toz pod zatezi (hreje to celke fest), takze tam stejne mam 12cm ventilator a dalsi je ve zdroji. Vyrobce uvadi 22dB (nejspis bez disku) a to neni nic strasneho. Bezne slozene PC dela vetsi hluk. Co se tyce 24/7 tak si nemyslim, ze by to tam strileli jen tak od boku. Chlazeni vypada pekne vyresene, lepe ho v mini itx case urcite neudelate (spis uz tam nezbude misto na nejake air tunely). 2.5" disk by tam s jistou davkou trpelivosti take sel dat. U NASu za 5k take nepremyslite, ze to ma nestandartni zdroj, CPU je typu ARM, podporu 2.5" disku to take nema, FW je tam nadratovan na pevno (i kdyz se nekde da obejit) atd. Je to proste lepsi varianta levnych NASu a taky se na to tak musime divat.

MG

Odesílatel: hw-list-bounces na list.hw.cz [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele RV [vicek.radek na cpost.cz]
Odesláno: 27. září 2011 12:41
Komu: HW-news
Předmět: Re: *SPAM* RE: NAS na takove to domaci zvykani

Me se na prvni pohled take libi. Ale kdyz se nad tim zamyslite:

- server to pripomina jen nazvem - veskere ficury skutecnych serveru to
nema (pokud pominu ECC pameti coz mi pro doma neprijde nijak zasadni)
- jestli to nema standardni zdroj beru spis jako velke minus (dostupnost
pouze v originalu a urcite ne za 600Kc)
- nemoznost namontovat jine nez 3.5" disky
- pokud pouzijete to co jsem navrhoval tak tam prakticky neni co chladit
(2x 3W 2.5" disku a jeden uspanej 3.5")
- co se tyka hluku - pokud budu navrhovat opravdu usporne reseni muzu to
napajet adapterem a malyma integrovanyma zdrojema bez vetraku - naopak u
toho hotoveho serveru si zdroj nemuzete zvolit
- co se tyka toho testovani 24/7 - to by mne zajimalo jak si myslite, ze
neco takoveho delaji?
- nikde nevidim kolik to bude bastit pokud to osadim 4ks 3.5" HDD

rozhodne mi prijde tohle reseni velmi nepruzne a neefektivni - myslim k
tomu ucelu o kterem se bavime

Radek Vicek