NAS na takove to domaci zvykani

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Úterý Září 27 13:55:13 CEST 2011

K cemu mi je doma moznost menit disky za chodu. Den vypadek bez fotek (ktere bych mel stejne i na HDD v PC) nejak preziji. Snad 2x jsem byl nucen u serveru menit HDD hotswap a stejne jsem ho musel na konec vypnout nebo protocit tak ne to prast jak uhod (navic oni si ten hotswap ramecek taky nechaji zaplatit, takze disk pak stoji 3x tolik). Co se tyce kravalu u serveru tak dnesni moderni servery delaji mensi kraval nez bezna skladana herni masina. Procesor, je to v tomto pripade konkurent Atomu (vykonove ma AMD trosku navrh) a porad lepsi x86 nez AMR v beznem NASu, ktery prijde na podobne penize.
Samozrejme, ze to neni plnohotnotny server, ale v porovnani s NASama s ARM procesorama (to je asi cil tohoto zarizeni) je tohle vice pouzitelne a stoji to v podstate stejne.

MG

Odesílatel: hw-list-bounces na list.hw.cz [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele Petr Zahradnik [clexpert na clexpert.cz]
Odesláno: 27. září 2011 12:56
Komu: HW-news
Předmět: Re: NAS na takove to domaci zvykani

Původní zpráva ze dne 27.9.2011 od Michal Grunt:

> HP microserver je dle meho za tu cenu slusne reseni

Nonevím, no. Je v tom nějaký procesor AMD, disky jsou neměnitelné za
chodu. Jako chlazení jedna velká vrtule, která bude dělat kravál jako
ostatní servery, tj. asi jako malé letadlo. Když to nakrmíš dalšími
komponentami, tak ta cena samozřejmě rapidně stoupne.

Jako opravdový server bych si to nekoupil. A jako domácí server už
vůbec ne.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601