NAS na takove to domaci zvykani

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Září 27 12:30:00 CEST 2011

Nápodobně, tuto klonovací strategii doporučuji. Nemám NAS, používám to na
server. Rsync je skvělý, doporučuji ho hnát přes ssh - tak pojede zaručeně
vždy, ikdyž rsync služba na cílovém stroji nepoběží.

První klon můžete získat bez vypnutí serveru přesměrováním disku (cat) na
TCP port, na cílovém zařízení nabootovaném z cd pak použijete netcat (nc) a
nasměrujete ho na disk (pozor, ne každý adsl router zvládne bez přerušení
přenést ty giga, třeba zyxel ne, well (od TI) ano). Pak nabootujete bez
lanu, upravíte nastavení sítě, zastavíte nepotřebné služby, dáte do lanu,
přes rsync opravíte nakopnuté soubory (systém nakopnutý nebude, jen např.
databáze) a je to. Pak přesunete etc jinam, upravite ho aby udělal zálohu
kdykoli se zapne, po skončení aby poslal e-mail a máte to zadarmo.
Nezapomeňte si zálohovat i do toho etc co jste dali jinam. Jo a databázi
používejte nějakou co se nemusí zálohovat exportem, ale má konzistentní data
na disku. Jinak budete muset ošetřit i ten export.

To mi připomnělo, jdu si zapnout klonovací škatulku, už jsem ji pár týdnů
nepustil. Píp, blik na routeru a už startuje.

----- Původní zpráva -----
Od: "Tomáš Dresler" <dresler na hw.cz>

Moje reseni je 2x NAS + externi disk. Prvni NAS je primarni, druhy
zalohovaci (jednou za 14 dni druhy Synology vzbudim a ten udela kompletni
back-up prvniho), dale mam kopii nezbytnych dat na vnejsim disku mimo byt.

Mala off-topic poznamka: overte si nazivo, ze back-up ze zalohy fakt
funguje. Stat nad archivem, ke kteremu se nelze dostat, je smutny pocit...
:o) Nastesti jsem zazil jen cvicne, pak jsem presel na diskove kopie.

K NB mam kopii disku tesne po instalaci OS a nezbytnych programu, takze kdyz
odejde, proste se vymeni a karavana jede dal.