NAS na takove to domaci zvykani

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Úterý Září 27 12:14:13 CEST 2011

> vubec bych neresil nejake znackove servery

To je otazka. Treba HP microserver se mi moc libi a spis bych koupil ho nez skladat PC (to sem delal nedavno jako PC k TV a o moc levneji to nevyslo a porad tam mam par veci nedoresenych). Mate tam vsechno vyresene a microserver se spis blizi vice serveru nez PCcku (ECC pameti, rozumne vyresene chlazeni, snadna montaz disku, lehce rozebiratelne, nejsou tam zbytecnosti jako zvukova karta, i kdyz je to blbost ale interni USB konektor pro flash pro zavedeni virtualniho prostredi, testovano pro 24/7 provoz a kdo vi co jeste a 2 karty + DVD mechaniku tam nasroubovat taky muzete). Naproti tomu u skladacky budou vzdy kompromisy - standartni zdroj kde jeho hluk neovlivnite i kdyz si myslite, ze na tak malou spotrebu by nemusel delat takovy kraval, disky zasoupnute nekde bokem kde pro ne neni poradne chlazeni, ted ruzne vymyslet jak uz tak malou skrin trochu provzdusnit aby se to vsechno neupeklo, nebo hledat nejakou, ktera bude vyhovovat... HP microserver je dle meho za tu cenu slusne reseni a pro nekoho mozna lepsi nez jednoducelovy NAS (napr. Qnap, Synology atd. kde je firmware dany). Take o microserveru uvazuji.