NAS na takove to domaci zvykani

Tomáš Dresler dresler na hw.cz
Úterý Září 27 11:53:08 CEST 2011

Moje reseni je 2x NAS + externi disk. Prvni NAS je primarni, druhy
zalohovaci (jednou za 14 dni druhy Synology vzbudim a ten udela kompletni
back-up prvniho), dale mam kopii nezbytnych dat na vnejsim disku mimo byt.

Mala off-topic poznamka: overte si nazivo, ze back-up ze zalohy fakt
funguje. Stat nad archivem, ke kteremu se nelze dostat, je smutny pocit...
:o) Nastesti jsem zazil jen cvicne, pak jsem presel na diskove kopie.

K NB mam kopii disku tesne po instalaci OS a nezbytnych programu, takze kdyz
odejde, proste se vymeni a karavana jede dal.

Uz jsem si zvykl, ze i domaci reseni ma svou cenu...

Tomas

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jindroush
Sent: Tuesday, September 27, 2011 11:44 AM
To: HW-news
Subject: Re: NAS na takove to domaci zvykani

Drobna poznamka - jsem presvedcen, ze vetsina tech NASu (a Synology na
100%) jsou osekany linuxovy masiny a ty raidy jsou tam vsechny
softwarovy. Existuje i FAQ u Synology, jak zachranit data z disku, kdyz
se krabicka rozsype - je tam nejakej rukodelnej navod, jak to namontovat
z Linuxu na PC.

Taky jsem resil, zatim to mam poreseno pres Synology, kde mam vesmes
data, ktera mi prijdou zbytna, fotky mam ted na dvou pristrojich, takze
bezne 'failures' disku by se me nemely dotknout. Ted uz jen doresit
kradez/prirodni katastrofu a je vymalovano. A ta nosici disciplina, to
je opravdu zlo, no.

Jindroush (kubecj na avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.