NAS na takove to domaci zvykani

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Září 27 10:53:48 CEST 2011

Jenze to je presne ono...NAS neresi primarne zalohovani dat. NAS resi
jejich vysokou dostupnost - tedy poskytnout data co nejrychleji, co
nejvetsimu poctu zadatelu a s odolnosti proti chybam. V podstate je u
nej nejake WOL a bezpecnost dat uplne podruzna zalezitost. To je jen
ulitba a deformace pro SOHO segment - na to lidi slysi, ze to bude zrat
o 30% mene tim, ze se to v noci vypne.

Na to co chcete si kupte dva nebo tri USB disky, jeden si nechte
pripojen do PC (ten vam bude resit tu dostupnost - mam tu na stole od WD
My Book s 1.5TB diskem a nemohu si to vynachvalit) a na druhe dva
pravidelne delejte kopie. Ja vim je to pakarna, ale to je kazde
zalohovani (proto to vetsina lidi nedela), ale zadna jina moznost
neexistuje. A navic spotreba v podstate nulova.

Veskera dalsi reseni (server, NAS) vam nevyresi bezpecnost dat. Tzn.
musite stejne ty data z NAS nekam zalohovat. Protoze az vam za 4 roky
kiksne radic tak si ty data budete moct jedine prohlizet. Z toho pohledu
kdyz uz tak bych volil radeji nejakou linuxovou distribuci (FreeNAS) a
raid vyresil softwarove. To nemluvim o tom, ze kazde nonstop bezici
zarizeni kde mam data by melo bezet na UPSce coz je dalsi nezanedbatelna
spotreba navic.

Radek Vicek