NAS na takove to domaci zvykani

David Belohrad david na belohrad.ch
Úterý Září 27 10:07:18 CEST 2011

No, ja v podstate nevim co chci :) Potrebuju si 'zazalohovat' veskera data
tak, abych v pripade vypadku disku o ne neprisel. fotky, videa, hudbu (jako
se mi to stalo pred tydnem ...). Chtel bych to mit udelane tak, ze doma budu
mit 'neco' (=nas nebo server), na cem pojede raid-1 nebo raid-5, a co se po
X minutach nepouzivani samo vypne (=suspend to ram, v horsim pripade
hibernate, a vypne to taky disky), aby to nezralo zbytecne 30-60W, kdyz to
nepouzivam. Rad bych, aby se to ovsem samo zapnulo v okamziku, kdy prijde na
to packet se zadosti o cteni dat. Tedy aby to z suspend/hibernate preslo to
aktivniho stavu,  a zapnulo disky. To proto, ze to hodlam strcit nekam, kde
na to nebude jednoduchy pristup, a taky proto, ze me nebavi chodit a mackat
vypinac te veci a cekat nez se nabootuje OS a zacne fungovat (proto radeji
ten suspend nez hibernate).

Vzhledem k tomu, ze nejsem pres den doma, nastavil bych to tak, ze rekneme
po dvouhodinove neaktivite by se to vypnulo. Zapnulo by se to samozrejme
kdyz by prisel paket se zadosti o data. S takovym provozem bychom se bavili
o maximalne 2-3x rozjezdu za den, nekdy i mene.

Aplikacni server nechci, ale zase 4-bay NAS vyjde cenove uplne stejne jako
ten hp proliant microserver, a zatim co NAS je jednoucelove zarizeni, server
se casem opravdu muze promenit v server spojeny se zalohovanim. Jedine, nad
cim se podivuji je, ze ve vsech specifikacich HP pise jen RAID0,1.
Predpokladam tedy, ze to hw raid5 neumi a muselo by se to resit bud sw nebo
pridavnou raid kartou

takze je otazka, co vlastne chci :)

d.