Re: OT:Klempířské pájení

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Pondělí Září 26 19:20:25 CEST 2011

Potrebujete HCl - kyselinu chlorovodikovou, klempíri pouzivají název
kyselina solná. Na plech pozinkovany se pouziva neupravena, tzv. ostra.
Plech ocistete zlehka, aby se neobrousila zinkova vrstva. Steteckem natrete
spoj kyselinou a ihned dukladne nahrivate, soucasne pridavate do spoje cin.
Smrad je to strasny, zvyknete si. Pak je nutno vypit alespon jeden lahvac,
abyste mel dost slin. Na pajeny spoj se totiz musi plivnout a utrit, aby se
kyselina neutralizovala. Tak mi zduvodnoval chlastani jeden znamy (velmi
sikovny) klempir, ale fakt to funguje :o).
Pro uplnost - na cerny ocelovy plech se pouziva kyselina solna "prevarena".
Tu si klempiri delaji pridanim kousku pozinkovaneho plechu do HCl, lepsi je
pouzit zinkovy plech ze starych zinkouhlikovych clanku. Salmiak se pouziva
na cisteni medeneho hrotu pajecky.

Vladimir

-----Původní zpráva-----
From: Lubor centrum
Sent: Monday, September 26, 2011 2:21 PM
To: HW-news
Subject: OT:Klempířské pájení

Zdravím konféru.
Potřebuji pájet ke starému zoxidovanému pozinkovanému plechu, prosím
někoho kdo to umí o tipy jak na to. Mám propanbutanovou pájku s měděným
špalkem, mám salmiak v kostce, nějaký tlustější cín. Očistit to chci
drátěným kartáčem ve vrtačce.
Stačí ten salmiak, nebo potřebuji i roztok chloridu zinečnatého??
Pocínovat asi každý díl zvlášť, a pak to spojit dohromady?
Lubor