Šustění koaxiálu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Září 26 14:14:03 CEST 2011

Je tam plast? Je, tak co se divíte?

Vezměte si ohmmetr a mVmetr oboje s vysokým vstuním odporem a zkuste jezdit
po plastové izolaci, co uvidíte.

Kdysi dávno jsem udělal předzesilovač na plastovou desku (nebyl tišťák),
který i při mírném prohýbání té desky různě šustil. Plast prostě není sklo,
ale polarizované domény.

----- Původní zpráva -----
Od: "Jiří Němeček" <jirry na centrum.cz>

už delší dobu zaznamenávám zajímavý jev. Provozuju kytaru se
sluchátkovým zesilovačem a zjistil jsem, že kabel mezi kytarou a
zesilovačem chrastí, když s ním manipuluju. Stačí ho kdekoli promnout
mezi prsty a ve sluchátkách se ozývá zřetelné šustění. Je to normální
stíněný audiokabel, OEM ke kytaře.

Předpokládám, že audiofil by mi doporučil bezkyslíkatou měď nebo zlato,
ale spíš by mě zajímalo, jestli je to běžné, případně co je to za jev.