Optimalizátor zdrojového textu v ASM ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Září 25 20:49:48 CEST 2011

> Existuje nějaký program tohoto [optimalizacie na urovni asm] schopný?

Optimalizatory, ktore su sucastou balickov s prekladacmi C pre '51, budu pravdepodobne previazane s kompilatorom (v lepsom pripade s debugovacimi informaciami ktore "vypadnu" z kompilatora), aj ked pracuju na urovni asm.

Prikladom budiz peephole optimizer v SDCC, ktory vyhladava prave take "zbytocne" sekvencie a nahradza ich "mudrejsimi". Jednak tie optimalizatorom identifikovane "zbytocne" sekvencie pochadzaju priamo z nejakeho typickeho postupu co pouziva kompilator, druhak je pomerne zrejme, ze tie nahrady nie je vzdy a vsade bezpecne pouzit (a info o "bezpecnosti" pochadza uz z vyssej urovne). Dalej je sice pravda ze definicia tych "hlupych" a ekvivalentnych "mudrych" sekvencii je uzivatelom editovatelny subor, na druhej strane vsak je optimalizator "prizvarany" ku kompilatoru a teda nie je uplne trivialne (ak je vobec mozne) nim prehnat ciste asemblerovsky zdrojak. Ale je to vsetko vase oblubene open source :-) takze si mozete poradit aj sam :-P

Este si spominam na akysi "code compressor" co inzeruje Raisonance a ak som pochopil reklamny text tak pracuje tiez na urovni asembleru, ale nijako blizsie som to neskumal. U Keila som nic na tuto temu nevidel, Tasking a IAR vobec nepoznam, HiTech je uz - ako Andy pisal - minulost.

wek