CERN a rychlost světla

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Sobota Září 24 22:10:56 CEST 2011

Tak jsem si taky cvičně zkusil podělit ta čísla 18m / 730 000m. Zajímavé
je, že podělíme-li 1.kosmickou rychlost (7.9km/s) rychlostí světla ve
vakuu (300 000km/s), výsledek je takřka stejný (tedy v rámci chyby
měření). Vypadá to, že jsou zde (alespoň) tři možnosti :

1. Soudruzi v CERN udělali někde chybu a špatně započítali gravitační
dilataci času.
2. Neutrina nerespektují zakřivení časoprostoru dané gravitačním polem
Země podle obecné teorie relativity a šinou si to časoprostorem
rychlostí světla jaksi "přímo".
3. Tato shoda je náhodná, s jevem nesouvisí a vysvětlení je nutno hledat
jinde.

Osobně bych si, při vší úctě ke kolegům vědcům, vsadil nejspíš na tu
první možnost. Co Vy ?

Mrazík

P.S. Jen je mi divné, že by si popsané shody nikdo z pánů fyziků nevšiml
a nesnažil se získané výsledky měření v tomto smyslu korigovat.