Jak na vrtani PCB ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Září 24 16:17:23 CEST 2011

Mohli by se zdejsi HW-praktici podelit se svymi zkusenosti kolem vrtani
plosnych spoju, tj. cim a jak (a kde to koupit) ?

Ten laminat je desna potvora. Bezne vrtaky (tedy asi HSS) odchazeji
za chvili. Tak jsem si ve strojarske specialce TTI koupil vrtaky rady
302, z http://www.tti.cz/katalog1.pdf na strane B-20, coz by mely byt
vrtaky ze slinutych karbidu, delane na plosne spoje. Jeden stal myslim
nejakych 70 Kc (v beznych prumerech 0.5-0.9 mm).
Myslel jsem si, jaky poklad nemam. Jenze ted jsem potreboval udelat
nejake desky a po cca 300 dirach ten vrtak uz shrnuje med.

Vrtam to vrtackou, ktera by mela dat cca 30 000 rpm.

Cetl jsem doporuceni pouzivat kopinate vrtaky. Pokud je nekdo pouzivate,
kam chodite na vrtaky 0.9 mm, ktere opravdu funguji ?
Ono vubec sehnat 0.9 mm bude problem, kdyz uz jsem je nekde videl
nabizet, tak meli 0.8 nebo 1 mm. Jenze nejvetsi mnozstvi der delam
pro pinove listy, a ty se do diry 0.8 mm nevejdou a 1 mm uz je prilis.

Nebo je problem v tom, ze 30 000 rpm je uz pro prumer 0.9 mm moc ?

Jak to resite vy ?

Diky.
Petr Labaj