Optimalizátor zdrojového textu v ASM ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Září 24 14:45:28 CEST 2011

Zdravim,

>   Dobry den,
>   kedysi to vedeli balicky C prekladacov od Hi-Techu. Mali v sebe asembler,
> ktory vedel optimalizovat asm zdrojaky. Aspon sa tym chvalili vo svojich
> marketingovych letacikoch. Zial odkedy sa kupili s Microchipom, robia uz len
> PIC, a myslim, ze aj ich povodne produkty sa uz asi tiez moc nevyvyjaju.

Aha, dekuji za info. Takze assembler z Hitech C pro '51. Zkusim pohledat,
zda by neco takoveho nebylo k mani.

>   Druha stranka je ta, ze to ma asi nejaky hlbsi dovod, preco to koduju tak,
> ako to koduju. Myslim, ze sme to tu niekolkokrat rozoberali, zial hladat
> v archive nie je take jednoduche ako rychlo listovat v poznamkovom zosite...

V tomto pripade by se asi duvody pro tento zpusob kodovani, jine nez
nedokonalost vyvojoveho nastroje (neprilis dobry kompilator, extenzivni a
nespravne pouzivani maker v ASM) hledaly jen tezko.

>    Myslim si, ze vymysliet funkcionalitu a nejaky algoritmus je totiz jedna
> vec a naprogramovat ho s ohladom na rozne normy a rozne featury vec druha.

Zde se po tom pozadovala jedina vec - funkcnost. Ten firmware pochazi z doby
kolem roku 1995, tehdy se jeste na nejake "obfuskace" kvuli ochrane pred
reverznim inzenyringem nehralo.

> To sa Vam totiz moze stat, ze Vas sw vytvor sa dostane do ruk roznych
> "sliedicov, snoricov a kazisvetov" - jednym slovom reverznych inzinierov -
> a budu sa Vam potom za chrbtom nahlas smiat, ze ani len tu jednoduchu SPI
> zbernicu neviete naprogramovat... A budu si o Vas, samozvanom expertovi,
> pri pive spievat rozne pesnicky a vypravat vtipy. A potom pochopite, ze
> neviete naozaj vobec nic.

Samozrejme, vse je mozne. Ale myslim, ze toto nebyla pricina takto velkeho
a zbytecne nafoukleho kodu. A ponevadz ho mam jiz prakticky "uchopeny" -
vsechny vnitrni trampolinove tabulky nalezene a zpracovane, instrukce
adresujici horni ci spodni byte dvoubytove adresy spravne symbolicky
zpracovane, datove tabulky nalezene a prevedene do symbolicke podoby atd.,
za chvili budu schopen vyjet ten ASM a zahajit upravy. A protoze pokud kod
zmensim, vejde se mi tam vice vychytavek, ta optimalizace neni od veci.

>   A.

Zdravi Pavel

P.S. jde ciste o hobby projekt, zadna komerce, delam to jen pro sebe
asi tak, jako nekdo treba lusti sudoku nebo nekdo jiny zde chce vyrobit
z moderniho MCU simulator Spectra :-). Takze pokud mi dotycny optimalni
kod nekdo "ukradne", bude mi to spise k radosti, ze treba pobezi v jeste
jednom exemplari :-).