[OT] FV xeft vystrkuje rohy

AZe aze na seznam.cz
Sobota Září 24 10:28:40 CEST 2011

Když je ta sobota....

Domnívám se, že EU prosazovaná podpora OZE a hlavně FVE měla sloužit lidem v
rodinných domech pro snížení jejich účtů za elektřinu. Tak jak to funguje v
Německu a někde i u nás. U mne jde v létě z vyrobené energie do sítě necelá
1/4, na jaře a na podzim téměř nic. Řada lidí to v dobré víře využila. Tato
možnost ale byla zneužita energetickou lobby s podporou zkorumpované státní
moci.
Tak to bylo u nás i naplánováno. Zneužít zákon o podpoře solární energie s
pomocí nastrčených firem poslanců, nahrabat si, následně u veřejnosti tento
zdroj zdiskreditovat (jako by za zákon mohla) a utlumit ho, aby připojené
firmy mohly být dalších pár let v klidu. Konkurenční hrozba zažehnána,
penězovod zajištěn, veřejnost zfanatizována. Občas ji ještě popíchnou
novinářští magoři informacemi o španěslkých podvodnících, kteří si na panely
svítí v noci.
Mám informace od firmy, která nainstalovala celkem asi 400 MWp FVE, že i náš
nejvyšší na Hradě má FVE 10MWp.
Samozřejmě tam nefiguruje jeho jméno. Rovněž bývalý premiér a další vládní
činitelé. Vzpomínáte, že některé strany měla v programu zrušení akcií na
doručitele?? Proč to asi neprošlo?
Je to česká klasika. Nejvíce soukromých investorů do FVE jsou lidé napojení
na politické špičky. Oni ale všichni už mají postaveno, včas dokončili své
elektrárny. ČR je z pohledu investorů s ohledem na korupční prostředí právem
na úrovni afrických zemí.
Když začínalo tažení "proti" fotovoltaice, jeden poslanec parlamentu pronesl
poznámku: "Hlavně, abychom správně rozlišili, co máme vlastně omezit."
Poslanci  všech stran jsou spojeni se solárním byznysem, proto nebyl zákon
včas změněn.
ČEZ si na podzim 2010 za vlády ODS prosadil, že bude moci dostavět své
solární megaparky za výhodné podmínky až do 1.3.2011. Kdyby poslanci chtěli,
tak podporu zruší k 1.1.2011. Někteří poslanci ODS navrhovali v roce 2010
naopak zvýšení výkupních cen elektřiny z těch největších solárních
elektráren. Například poslanec Ondřej Plašil, tady jsou fakta:
http://www.listyjm.cz/ekonomika/poslanec-plasil-navrhl-vyjimku-pro-velke-solarni-elektrarny.html

Mělo by dojít ke konfiskaci majetku politiků, kteří tento paskvil schválili.
Všichni bývalí poslanci by měli nastoupit do vězení. A propadnutí majetku by
mělo být samozřejmostí.

Podle informací ČEZu (loni) je u nás velký nepoměr mezi malými instalacemi
do 30 kWp, což jsou většinou panely na střechách
domů, a velkými instalacemi. První skupina dodává výkon asi 100 MWp. Jde
zhruba o 500 000 panelů, které dohromady zabírají
asi 200ha, ale jsou umístěny hlavně na střechách domů, kde nikomu nevadí.
Velké instalace jsou na celkové ploše 3 600ha a
dávají výkon 1800MWp a počet panelů se pohybuje okolo 7,8 milionů kusů.
Ještě pořád si myslíte, že ti zloduši, kteří vás
ždímají, jsou provozovatelé malých FVE na střechách?

AZE