Re: CERN a rychlost světla

Pátek Září 23 15:55:06 CEST 2011

2011/9/23 Miroslav Šinko <sinkomiro na gmail.com>:
> Nie, ziadny hmotny objekt sa v ziadnej vztaznej sustave nemoze
> pohybovat ani rychlostou c (nehmotny max. c). Suvisi to aj s tym, ze
> hmotnost s rychlostou narasta (podla teorie relativity). Pri c by bola
> hmotnost nekonecna, t.j. na dosiahnutie c by bolo treba dodat
> nekonecnu energiu.

Myslel jsem relativní rychlostí. Mám dva objekty, každý se bude
pohybovat opačným směrem 0,9c (aby stačila nějaká konečná rychlost).
Jeden prohlásím za nehybný, druhý se bude pohybovat relativní
rychlostí 1,8c, ale pozorovatel na prvním objektu uvidí druhý objekt
vzdalující se rychlostí c. Zem, odkud oba vystartovali, se bude
vzdalovat rychlostí 0,9c. Pozorovatel uvidí rozdíl rychlostí 0,1c.
Pozorovatel na místě startu uvidí oba objekty vzdalující se rychlostí
0,9c.

P.K.