Re: CERN a rychlost světla

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Září 23 13:41:57 CEST 2011

 23.9.2011, 13:34:52

Ano, svetlo a tma je informace. Pokud by pozorovatele u steny byli dva,
treba 100m od sebe, pak je samozrejmne mozne, ze rozdil v case kdy
informaci obdrzi prvni a kdy druhy bude mensi nez je rychlost svetla.
Ale prvni pozorovatel neni zdrojem informace, tim je majak a informace
od majaku k pozorovateli muze putovat nanejvys rychlosti svetla.
Pokud by prvni pozorovatel chtel predat nejakou informaci druhemu,
treba to ze vidi svetlo majaku, tim ze napr. rozviti cervenou zarovku,
pak tento signal dorazi ke druhemu pozorovateli pozdej nez rozhrani
tma-svetlo majaku.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz