RE: CERN a rychlost světla

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pátek Září 23 10:07:47 CEST 2011

Ahoj,

> Inak CNGS ma aj jednu zaujimavost, je tam cievka ktorou tecie najvyssi
> prud v CERNe - 150kA. Su tam celkom pekne konektory
> http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/dscf5026.jpg

Je vidět, že i v CERNu je občas něco potřeba doladit, nějaký ten klíneček,
špalíček,... jen kladívko na té fotce chybí :-)

> No na nějakých anglických stránkách psali o něco konkrétněji v tom smyslu,
že neutrinům trvá ta cesta do Itálie o 60ns méně

Preci jen to musí srovnavat s nejakym referencnim "tikánim" predavanym jinym
kanalem, asi jako se meri jak je daleko bourka (ta je nastesti
autoreferencni). A aby se nezjistilo po letech, že nektery z dodavatelu v
rámci katovani kostu dal nekde kus kabelu o neznamych parametrech s popisem
xyz a zpozdeni uvw ns a realita nebyla trochu jinde.

Radek2hw.cz