Re: CERN a rychlost světla

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Září 23 01:15:35 CEST 2011

 23.9.2011, 0:51:02

Sice nevim, jak merili vzdalenost, ale asi to nejak jde.
Jenze samotna vzdalenost by stacila, jen tehdy, pokud by mereni
probihalo ve vakuu. Jenze ini ty mrnave potvory posilaji pres zemskou
kuru. A rychlost svetla zavisi na prostredi. Takze je krom vzdalenosti
potreba znat i presne slozeni toho prostredi. Coz v pripade neceho tak
ruznorodeho jako je zemska kura je IMHO nemozne.
Neutrina byla zhavim kandidatem na Velkeho Boritele soudobe fyziky uz
jednou, celkem nedavno, kdyz experimenty merily pouze 1/3 slunecnich
neutrin, nez predpovidala teorie. Nicmene se brzy ukazalo, ze pricinou
je tzv. oscilace neutrin o ktere se zpocatku nevedelo. Fyzika tedy
byla zachranena, a prodavaci teblet proti boleni hlavy se museli
prestehovat z univerzit jinam. :-)
Odhadoval bych, ze pokud se nenajde nejaka chyba v mereni, pak bude
pricinou opet nejaka dosud neznama vlastnost neutrin a ten chlapik s
vyplazenym jazykem muze dal klidne spat.

Druhou moznosti je, ze pricinou je ten strangelet, co ho na LHC vyrobi
pristi rok. ;-)

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz