Kondenzatory

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Září 22 16:55:39 CEST 2011

>Namatkou som nasiel tieto celkom zaujimave dokumenty, aspon z hladiska
>povodnej otazky:
>
>http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=8&ved=0CE0QFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.niccomp.com%2Fhelp%2Fpresentations%2FNIC-CapacitorReview-Q1-2011r1PPT4x3.ppt&rct=j&q=comparison%20of%20capacitor%20technologies%20NP0&ei=T0F7TvOwNdCu8QPL_sE1&usg=AFQjCNG7C1JDxrSDaRlKP1D3idUSOcx5Ew&cad=rja
>
>http://specemc.com/docs/SMPS_Capacitor_Selection.pdf
>
>Na prvotne zorientovanie sa staci velmi jednoducha otazka do googlu a
> [...]

No, praveze naopak, ja som do guglu dal niekolko jednoduchych otazok a vypadlo vsetko mozne len nie prehlad.

Vsetko je top pisane bud z pohladu konkretnej aplikacie (vid SMPS), alebo z pohladu konkretnej konstrukcie ("preco su nase tantaly ta najlepsia volba").

Na toto by bolo treba nejaku ucebnicu, a to dobru. A to uz na webe asi nebude rast (aj ospevovany Horowitz ma len taky nastrel: http://books.google.com/books?id=bkOMDgwFA28C&lpg=PA307&ots=F39lWC9ZSv&dq=electronic%20circuits%20horowitz%20download&pg=PA22#v=onepage&q=electronic%20circuits%20horowitz%20download&f=false )

Len tak namatkovo ma napadlo par hesiel, z ktorych sa IMHO kazde jedno da rozpisat do slusneho clanku ci kapitoly v monografii:

kapacita (to bolo lahke :-),
materialy a konstrukcia,
parazitne parametre, lumped nahradny model, spravanie pri VF,
napatova zavislost parametrov, nelinearita,
medzne hodnoty, napatie, teplota,
spravanie pri prieraze, horlavost,
rozmery, sposob montaze,
mechanicka odolnost, vibracie,
vakuova kompatibilita, agresivne prostredie,
teplotna odolnost, teplotne zavislosti,
casove zavislosti (starnutie),
cena, zohnatelnost
zhrnutie vsetkeho hore uvedeneho: aplikacie
historia

Dano, ak si dobre pamatam, si raz vravel, ze mas toho Horowitza na polici, tam sa ni

wek