NAS na takove to domaci zvykani

Jiří Vojtek konference na vojtek.biz
Čtvrtek Září 22 14:42:36 CEST 2011

Nedavno jsem resil neco podobneho.

V mem pripade jsem jeste resil pripojeni NAS na neco co bude schopno prehravat video na TV. Nakonec jsem skoncil u postaveni vlastniho HTPC – sehnal jsem bednu od Shuttle kam se vejdou dva disky a je celkem mala.

Mam v tom core i5 treti disk ssd ze ktereho booruji linux a s pouzitim vsech moznych uspor to ani moc nezere, ale resim to predevsim tak, ze pokud neni potreba tak proste nebezi. S diskem ssd trva start cca 5s takze Wake on Lan 2x 2TB green WD (pozor tady je par uskali zvlaste se starsimi modely) RAID 0. Zalohuji na to pouzivam to jako MMC. Jen ta satule od Shuttle zacina trochu blbnout – budu muset vymenit vetrak.

Cena cca 18k se vsim vsudy. Ja vim neni to lace, ale 250 GB disk se na to zazalohuje za cca 2,5 hodiny. Pri pouziti USB3 je to pekelne rychle ani jsem to nemeril.

J.V.

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David Belohrad
Sent: Wednesday, September 21, 2011 11:07 PM
To: HW-news
Subject: NAS na takove to domaci zvykani

Dobry den,
pred casem se tady diskutoval takovy domaci nizkospotrebovy router ci co. Mohl by mi nekdo znaly doporucit vhodny domaci NAS,

nejlepe neco co ma RAID1, 2 disky (3.5 nebo 2.5), USB 3.0 a ethernet rozhranni,
ale hlavne:

a) aby to nehlucelo
b) mala spotreba
c) 'rozumna' prenosova rychlost....
d) jel na tom nejaky (S)FTP server

kdysi jsem vlastnil nejakou verzi 1TB lacie, mel priserne pomale spojeni, nedalo se na to pres sit zapisovat rychleji nez 5MB/s. navic byl hrozne hlucny, a kupodivu take drahy. hlavne ze se chlubili tim, ze je to 'porsche design'

kdyby mel nekdo nejaky vhodny tip, rad bych jej zvazil. budu to doma pouzivat na ukladani fotek/pisnicek/videa/

dik
d.