ATXMEGA - projekt pro srandu, nechce se někdo přidat ?

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Středa Září 21 00:12:52 CEST 2011

Zdravím po delší odmlce.

Začaly mně zase svrbět prsty a mám docela chuť ubastlit něco mrňavého,
žertovného a "chytrého jak vopice". No a protože bych se u toho taky rád
přiučil něco nového, tak mně napadlo zkusit udělat něco s procesorem Atmel
ATXMEGA 128, se kterým jsem dosud nepracoval.

Dlouze jsem dumal co by to asi tak mohlo být a dostal jsem takový nápad. Co
takhle zkusit do toho procesoru nacpat něco, co by připomínalo osmibitový
počítač z 80. let. Tedy včetně grafického výstupu, emulátoru oblíbeného
procesoru Z-80, operačního systému CP/M atd.

Mlhavě si to představuju jako destičku na které bude ATXMEGA128, nějaká ta
externí SRAM (řekněme 2x 512KB), microSD karta, nějaké drobnosti okolo
(RS-232, možná USB apod.)

ATXMEGA by měl implementovaný emulátor procesoru Z-80 a funkce které by se
staraly o emulaci hardware. Což by bylo v první řadě slušné zobrazení (80x25
znaků a/nebo 640x480 grafika 256 barev), dále styk s klávesnicí, emulace
floppy disků, nějaký ten zvuk apod.

Užitkový software by běhal z té SRAM a byl by prováděn tím emulátorem Z-80.
V ideálním případě by se do té SRAM načetl třeba operační systém CP/M a pod
ním by se pustil Turbo Pascal :-))) Nebo by se tam natáhla ROMka ZX-Spectrum
a pustila by se nějaká oblíbená hra typu Elite.

Pokud by se někdo chtěl toho projektu ve volných chvílích zúčastnit, dejte
vědět a jakékoli nápady jsou vítány. Není kvalt, stejně nad tím budu ještě
pár týdnů či měsíců dumat, než začnu něco realisovat.

Zdraví PavelK