Pochybnosti o LED svitidlech

Úterý Září 20 23:19:09 CEST 2011

Je možné že těch 5W počítají výkon na ledkách a zdroj má dalších 5W
ztráty :-) Problém s životností je, že ledky by měly mít pod 80 st.C i
když někde jsem viděl že připouštějí až 120. Taky je otázka, čím se ty
ledky chladí. Jestli přes to sklo, nebo mají dole nějaký rantl jako
chladič. Zářivka vyzařuje teplo celou plochou trubice, proto se třeba
hřeje míň. V každém případě je průšvih takovou "žárovku" nacpat do
uzavřené skleněné koule. Zářivka si tam smrdí, měnič má teplotu že
rozkládá plast. Kupodivu to vydrží fungovat hodně dlouho. U ledek bych
tomu dlouhý život nevěštil.
Anděl