Roboti - status

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Úterý Září 20 12:13:55 CEST 2011

> Kdyz se na tohle tema zacatkem zari narazilo:
> Videl jsem reklamu na auto, ktere je udajne vybaveno automatikou
> co hlida aby nevyjelo z jizdniho pruhu a aby nenabouralo do auta
> co jede pred nim.

Podle mně je tento systém už vyřešen a US army jej už používá v "méně
civilizovaných" oblastech, které okupuje....

Jmenuje se CAST Convoy active safety technology - dělá přesně to co si
myslíte - náklaďáky se změní ve "virtuální vlak řízený šoférem v prvním autě

tady je jedno z videí
http://www.youtube.com/user/LockheedMartinVideos#p/search/0/CK5cv8ZzJNI

Zejména doporučuju pasáž kdy čtyři náklaďáky brzdí "na fleku" aniž by se
vzdálenosti mezi nimi o půl metru zmenšily

a pak je tam ještě druhé video - průjezd lesem bez světel v naprosté tmě
(první šofér i kamera má noční vidění)
http://www.youtube.com/user/LockheedMartinVideos#p/search/2/A-wYXdtto3c

Myslím že kdyby EU místo blbostí s žárovkami donutíla výrobce toto
instalovat a povinně to používat při rychlostech nad (80 - 100 -120 ???
km/hod) znamenalo by to mnohem slušnější ježdění po dálnicích a otevřelo by
to možnost umožnit robotům jezdit rychleji než lidem  (160 180 ?) (neb mají
10x lepší reakční dobu ani ve 180 nemají erekci a psychopatické tendence ;-)

Zdraví Petr Kubáč