Topné kabely

Pondělí Září 19 10:35:12 CEST 2011

Asi tak - doporučoval bych zvážit jaké máte možnosti pro získání
nízkoteplotní energie. Vzduchové TČ sice v průměru za zimu možná (nevím)
dosáhne topný faktor okolo 3, ale když mrzne, topný faktor hodně klesá a
má to i nejnižší výkon. Navíc vzduchové TČ venku dělá rámus a u
některých typů domů (porobeton, dževostavba) je to slyšet i uvnitř.
Pokud máte dostatek podzemní vody, můžete si pořídit TČ voda-voda. Zvuk
to má asi jako trochu větší lednička. Já budu topit tímhle
http://www.tepelna-cerpadla-spirala.cz/
Protože tohle TČ má na vstupu trubkový výměnít, dokáže tu vodu vychladit
až těsně nad 0 aniž by zmrzla (v deskových výměníkách namrzají rohy už
pod cca 4 st.C) a s dostatečným průtokem se dá topit i vodou z řeky nebo
z většího potoka, kde ta voda má v zimě alespoň 1 až 2 st.C. Myslím že
ta cena není až tak strašná, lepší plynový kotel vás nevyjde zas o moc
levněji.

Ten FV panel vám na bojler asi moc nepomůže - to by jste jich musel mít
plnou střechu a stálo by to majlant. Pak se to pro zvýšení efektivity
dělá tak, že drahou dotovanou elektriku prodáváte a tou levnou si
ohříváte bojler a nepřejte si slyšet, co uslyšíte od některých sousedů v
hospodě :-)) Solární panel pro ohřev vody už je lepší volba, ten výkon
je přes 1KW/m2. Ale i tam bych viděl zásadní problém. Sluníčko svítí jen
občas a dává se k tomu poměrně velký zásobník (běžně i 500l), kde je
voda na víc dní. I ten něco stojí a zabírá prostor. Pokud tu vodu
nevyberete, musíte se starat o likvidaci legionely - jednou za čas to
ohřát elektrikou nad 60 st. Nakonec se vám může stát, že budete muset
elektrikou pravidelně ohřívat 500 l vody které nepotřebujete a ten solár
tam bude jen na ozdobu :-)
Anděl