RE: Topné kabely

Vladimír vladimir na hkfree.org
Pondělí Září 19 10:06:40 CEST 2011

Ještě dodatek k cene topeni. Bydlim v dvojdomku, soused za zdi topi plynem.
Za plyn plati prakticky stejnou castku, jako ja za elektriku, ja v tom mam
navíc sviceni, pracku, mycku... A mam navíc  vetsi tepelnou pohodu v baraku
!!

Vladimir

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jiří Němeček
Sent: Monday, September 19, 2011 9:51 AM
To: HW-news
Subject: Re: Topné kabely

Dne 18.9.2011 15:10, Martin Záruba napsal(a):
> Asi to nechcete slyset, ale nebylo by lepsi natahnout trubky a
> pripojit na ne male tepelne cerpadlo v provedeni monoblok? Je to
> snadne, nepotrebujete chladare a topny faktor bude nejmene 2,8, ale
> spis vice nez 3. Asi to vyjde draz, nez topne kabely, ale pokud
> pouzijete male TČ, eventuelne doplnene elektrokotlem,
No, tuhle a mnoho dalších varian jsem samozřejmě zvažoval, ale pořizovací
náklady a vyšší složitost systému (regulace atd) mě odradily.
O TČ se vedou sáhodlouhé diskuze, ale podle mého názoru je jeho použití v
relativně dobře izolovaném domě neekonomické.
>   muze to od jara do podzimu s topny faktorem 3,5 i vice take ohrivat
> vodu. Vyzarovani samozrejme neresite.
Ohřev vody je lákavý, protože není třeba řešit regulaci a akumulaci. Tam mě
propálená elektrika trochu mrzí. Do budoucna možná zvážím FV panel, neměl by
být problém připojit ho na normální bojler.

> Nakonec kdyz bude nejhur, lze tu vodu v trubkach ohrivat cimkoli.
> Takto mate do budoucna smulu.
> Martin Zaruba

Čímkoli?
Plyn bude do budoucna těžko levnější, navíc bych musel mít kotel. Jen
přípojka by mě stála cca 130 kKč. (no vlastně méně, RWE by ji ode mě
odkoupilo - nabídli mi celých 27 kKč :-D) Na dřevo máme krbovky, ale na
vytápění celého baráku zabere dost místa a už teď je docela problém dřevo za
rozumnou cenu sehnat.
Uhlí dělá bordel a musí se někde uskladnit.
Tak snad jen ten solár, akumulační nádrž, čerpadlo... Ale to už tu bylo
mockrát probíráno.