jednomodulovy chanic Bonega - zkusenosti?

Sobota Září 17 12:47:59 CEST 2011

Dobrý den,
Zjišťuji že budu mít málo místa v rozvaděči v domečku a vyřešily by to
jednomodulové chráničojističe Bonega RCBO
http://www.bonega.cz/elektro/index.htm
Máte s tím někdo zkušenosti? Můžete je doporučit? To že z toho čouhají
dráty protože se tam už nevešly další svorky, vypadá jako bastl, ale
docela se mi to líbí. Blbý je ten nestandardní rozměr (prý kvůli
vypínací schopnosti 10KA), ale vejít by se to mělo a když tak si prý mám
počkat do konce roku na typ se standardními rozměry a s vypínací
schopností 6KA.
Nevypíná to vodič N, což je sice netypické, ale ptal jsem se i revizáka
a podle našich norem je to přípustné.

Ještě jeden dotaz ohledně instalace. Potřebuju někam připojit relé,
které bude při výpadku napětí přepínat ledničku na záložní zdroj. Když
ho dám za chránič, při přepnutí na záložní zdroj to bude bez chrániče.
Když ho dám před chránič, přívod k relé bude jištěný jen hlavním
jističem na přívodu. Rozdělit to - zvlášť jistič a chránič, se mi tam už
nevejde. Revizák nám ale na školení říkal, že na samostatnou zásuvku pro
ledničku se chránič dávat nemusí. Nějak o tom nemohu nikde nic najít. To
by se mi líbilo nejvíc.

Anděl