OT a velmi: Kvalita potravin v ČR

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Září 15 09:40:42 CEST 2011

No Makro bych rozhodne skrtnul (nebo alespon valnou vetsinu). Naopak
Globus urcite ano.

Uz pet let jsem na bezlepkove diete - krome sileneho soku (co budu jist)
a velkych problemu pokud se musim stravovat mimo domov - jsem zjistil,
ze se jsem se vlastne musel preorientovat na vyrazne kvalitnejsi
potraviny - protoze v bezlepkove uzenine proste zadna mouka byt nemuze -
treba zmineny Globus ma valnou vetsinu svych vyrobku bezlepkovych. Nez
nejakou potravinu vezmu do jidelnicku tak proste musim tu etiketu
prostudovat. Problem je, ze pod jiste procento obsahu nemusi vyrobce
tuto slozku uvadet na etikete - coz je pro alergiky problem.

Takze klidne se koukejte i na potraviny oznacene preskrtlym klasem -
nesmi v nich byt nic z psenice, zita, jecmene a ovsa a to ani skroby a
dalsi derivaty. Casto se pouziva kukuricny skrob, ale ten vetsinou v
uzeninach neni.
Jen to proste neni levne.

Radek Vicek