Zakladni deska, minimalni spotreba

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Září 14 09:23:42 CEST 2011

Zdravim,

> No vzdyt si to nakreslete - nakreslete si dva zdroje spojene paralelne -
> kazdej ma nejaky vnitrni Ri - spocitejte si napeti a proudy.
>
> Pokud se vam nechce tak ciste selsky - kdyz spojite baterku s napetim 12V a
> nabijecku s napetim 12V - kolik do ni bude tlacit? Proud bude nulovy
> protoze rozdil napeti bude take nulovy a tim i vykon bude nula. Proud
> obvodem vyvola az rozdil napeti mezi zdroji - proto i vykon je dan rozdilem
> napeti zdroju a tim vyvolanym proudem.

Ne vzdy je selsky rozum dobry radce.
Samozrejme, pokud bude Ub=Uz, nepotece proud a vykon je nulovy. Co se ale
stane, pokud Uz bude vyssi ? Baterii si nakreslete jako idealni zdroj napeti
v serii s vnitrnim odporem. Pak je Vase uvaha spravna v tom, ze vykon
spotrebovany NA VNITRNIM ODPORU BATERIE je roven soucinu proudu a rozdilu
napeti. Ovsem vykon DODANY ZDROJEM je stale I*Uz, bez ohledu na to, co je
k nemu pripojeno.

S pozdravem Pavel