Zakladni deska, minimalni spotreba

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Září 14 09:15:35 CEST 2011

Zdravim,
  no, tak tim bych si nebyl vubec jist.
  Z pohledu zdroje/nabijece proste plati, ze P=U*I a pokud na svorkach zdroje
je rekneme 14V a proud bude 3A, zatez je proste 42W bez ohledu na to, ze to je
do baterie, ktera sama ma nejakych 12V.
  JInak s "lidlmetry" a obdobnymi mame rovnez velmi spatne zkusenosti. Kolega
mi prinesl PC zdroj, ktery dle lidlmetru odebiral ze site 11W pri pouhem
zasunuti do zasuvky i s vypnutym kolebkovym spinacem, takze nejel ani standby.
Zapojen byl tedy jen vstupni filtr. CosFi ukazoval 1. Po pripojeni na
normalni staticky elektromer ZPA se tento ani nehnul - nevidel vubec spotrebu.
Teprve po zapnuti standby se elektromer "vybudil" a indikoval spotrebu nejake
3W s tim, ze cosFi byl 0.20. Teprve po uplnem zapnuti zdroje se rozjelo PFC,
spotreba (zdroj zcela nezatizeny, jen zkratovany startovaci pin) byla nejakych
9W a cosFi uz bylo asi 0.5. Lidlmetr v tomto stavu ukazoval uz 22W a opet
cosFi 1. Po pripojeni nejake male zateze (2 disky na Molexy) zdroj bral cca
22W, coz zhruba odpovida souctu prikonu tech disku, cosFi byl uz 0.9. Teprve
tehdy se Lidlmetr zacal svymi udaji blizit (mel asi 28W a jeho cosFi poprve
ukazal neco jineho nez 1).
  Pak jsme cvicne "kalibrovali" Lidlmetr zehlickou a zde byly udaje az
obdivuhodne stejne jako u kalibrovaneho ZPA - rozdil byl v jednotkach W pri
vykonu cca 700W. Takze potvrzuji, Lidlmetr ci podobne konstrukce se na male
a neodporove zateze rozhodne nehodi.
  Zdravi Pavel.