Co s akumulatorom z laptopu?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Září 12 19:10:37 CEST 2011

Původní zpráva ze dne 12.9.2011 od Milan Mlynarčík:

> Ja si napriklad zase myslim, ze "ukradnut" je sposobit niekomu
> skodu. Komu vznikne skoda v pripade zberneho dvora si akosi
> nedokazem predstavit, aj ked sa silno snazim ...

Když do sběrného dvora přineseš papír, tak co myslíš, že s ním
udělají? Prodají ho do sběrny a ještě za něj dostanou peníze. Pokud ho
zaměstnanec ukradne, tak je okradl. Stejně to mohou být třeba
akumulátory, které se vykupují, kovy. Cikáni by ti určitě řekli, co
všechno se dá prodat do sběru.

Dovedu si dost dobře představit, že podobně to funguje také s
elektrospotřebiči, protože tyto spotřebiče obsahují i hodnotné
součásti, které se dají dále prodat.

V každém případě však jde o jednu věc. Pokud nějaká společnost, která
provozuje sběrný dvůr, obdrží cokoliv, tedy i elektrospotřebič k
likvidaci, pak zaměstnanec takové společnosti nemůže s touto věcí
nakládat, jako by mu patřila. Nemůže si to odnést, nemůže to prodat
sousedovi. Jednoduše mu to nepatří. Dopustil se krádeže. Je jedno,
jestli způsobil škodu nebo ne, prostě si to odnesl = zcizil = ukradl.

Když vezmu prázdný kelímek od jogurtu, který bych jinak vyhodil, a dám
si ho na rohožku, tak pokud mi ho někdo ukradne, tak ho také ukradl.
Je jedno, že pro mě neměl žádnou cenu. Kelímek byl, už není, někdo ho
ukradl. A obohatil se, získal nějaký majetkový prospěch.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601