Co s akumulatorom z laptopu?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Neděle Září 11 21:17:32 CEST 2011

Původní zpráva ze dne 11.9.2011 od Jan Waclawek:

> No a nie je to ten prave najekologickejsi sposob "likvidacie"?

> Ak si precitas zakon, tak to tam priamo je napisane, ze sa
> elektroodpad ma prednostne znovupouzit, ak je to mozne (verim tomu,
> ze ceske znenie v tomto nebude prilis odlisne).

Ano, já o tom vím, že je to tam napsané. Ale záleží na tom, jak se to
vezme. Já jsem člověk přející a mnohdy dávám kamarádům věci zadarmo. I
tady v konferenci. Ale nevidím ani ten nejmenší důvod, proč by třeba
ten monitor měl zadarmo dostat zrovna člověk, který pracuje ve sběrném
dvoře.

Analogicky, každý, kdo tu něco vyrábí nebo dováží, platí poplatek za
elektroodpad i za ten historický. Tedy nějaké peníze na likvidaci.
Když pak někdo odnese cosi na tu likvidaci, mělo by to být nějak
ekologicky zlikvidováno. Pokud by to mělo být použito, potom by tedy
buď ten původní majitel měl dostat nějakou korunu, a nebo minimálně by
měl ten příjemce zaplatit nějakou korunu.

Jinými slovy, dovedl bych si představit, že by ten monitor putoval
zcela zadarmo někam na charitu, někomu potřebnému, do nějakých
dětských domovů, škol, domů techniků, kroužků... Ale proč by si ho měl
brát domů pracovník sběrného dvora - jen proto, že zrovna on je u
zdroje a má tu možnost?

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601