Potenciometr s aretaci

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Září 11 15:33:12 CEST 2011

Ale jiste ze se da prepinac s odpory pripojit dvoudratove, ale pozadavek
znel na potenciometr. Ja mel kdysi z nejakeho snad 24 polohoveho radice
udelanou nahradu logaritmickeho stereo potenciometru s velmi slusnym
soubehem (nejak se pred revoluci zrovna nedal sehnat), fungovalo to velmi
dobre (take neni duvod, proc by nemelo), jeste ho mam schovanej.

O otocnem potenciometru s aretaci jinde nez vprostred nevim, kdybych to
chtel resit takhle, pouziju nejakou rohatku, dodelanou na hridel. Mam dojem,
ze vice "zaskakovatek" jsem videl u nejakeho tahoveho potenciometru, ale to
bylo v ramci rozborky a netusim, kde to vyrobce vzal.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, September 11, 2011 3:23 PM
Subject: Re: Potenciometr s aretaci

Nějak jsem měl vždycky za to, že rostou zpravidla jen živé věci (možná
ještě tak krápníky apod.). Ale třeba nejsem dostatečně in (naštěstí).

Nicméně k věci: připojit přepínač s odpory lze i dvoudrátově...
Potenciometr se skoky jsem viděl jen jako finální úpravu (knipl na RC
soupravě, občas regulace hlasitosti na zesilovači apod.), vždycky byla
ale k potenciometru připojena nějaká externí "zubatka" s kuličkou a
pružinou apod. Nikdy to neměl potenciometr v sobě.

---
Jirka