Co s akumulatorom z laptopu?

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Září 11 12:30:58 CEST 2011

Pokud máte na mysli i jinou cestu, než likvidace, tak asi takto:

1) ten akumulátor nemusí vůbec být fyzicky vadný, pouze kurvítko (zde ve
formě battery managementu) to systému oznamuje. Nebudu to příliš
rozebírat, už jsem to tady popisoval a info se dají najít i jinde. V
podstatě jde o to, že aku se systému jeví podle vypočítané a "nějak"
rádoby změřené, nikoliv skutečné kapacity... Ta vypočítaná se průběžně
ukládá do EEPROM (součást elektroniky v aku) a přes SMbus se dále
dostává do systému.

2) jestliže je to skutečně tak, pak lze buď EEPROM
resetovat/přeprogramovat a akupack používat dál*, nebo články vykuchat a
použít je třeba v LED svítilně či v jakékoliv jiné aplikaci, kde je
nabíjení řízeno externě.

Osobně právě v té svítilně používám 18650 z akupacků IBM. Fyzicky mají
více než 50% kapacity, což na svítilnu stačí, navíc jich můžu mít k
dispozici nabitých víc kusů. Ta kapacita s časem (roky) už významně
neklesá...

(*) ne vždy je to triviální; některé řídící obvody (často BQ - dnes TI,
dříve Benchmarq) jsou známé a zdokumentované, jiné jsou zřejmě vyráběné
na míru pro výrobce akupacků a info o nich - jako u všech OEM věcí -
jsou nedostupné.