Re: NF vykony sin/hudebni/PMPO (bylo PC zvuk)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Září 10 13:08:08 CEST 2011

Ono to tak může na první pohled vypadat, ale ty podezřelé hodnoty jsou jinak celkem logické:-)

Malej repráček za pár Kč, s nominálním sin. výkonem 1W, nebude mít extrémně malou cívku, protože její výroba by byla dražší, než té nejlevnější, co tam je. Stejně tak tam nebude úplně nejtenčí drát. Důsledkem této kombinace je, že cívka přežije třeba 100 W, než za chvíli shoří. Mohla by se sice utrhnout z membrány, jenže okolo je nejlevnější feritový magnet, kterým je tato síla limitovaná, takže utržení nehrozí.

Naopak u reproduktoru s Psin 800 W bude PMPO třeba jen dvoj-trojnásobný, ale to ničemu nevadí, protože zesilovač takového výkonu nebude mít zbytečně vysoké napájecí napětí. Výrobci velkých reproduktorů také raději PMPO neuvádějí, neb tato zkratka hifisty odpuzuje:-)

No a pak je tu PMPO u reprobedýnek s integrovaným zesilovačem. - Tam asi není žádné praktické využití, snad kromě možnosti odhadnout, jak velkej lupanec se ozve, až zakopnete o kabel. Výrobce si tedy nejspíš může vymyslet cokoli, co prodejce optimálně využije v marketingových kecech:-)

PH