prenos energie ultrazvukom

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Září 9 11:10:50 CEST 2011

Zdravím,
  tak toto je krásný experiment! Dělal jsem kdysi něco podobného, ale
s viditelným světlem. Použili jsme reflektor s jakous-takous optikou a
modulovali jsme paprsek pomocí dvojice papírových mřížek, které si
vzájemným posuvem zakrývaly či odkrývaly otvory. Jedna byla pevná a druhá
připevněná ke kmitačce reproduktoru a klidový stav byl "napůl zakryto".
Bylo do v době, kdy rychle modulovatelné zdroje světla (alespoň jako LED)
dostatečně výkonné byly nedostupné, takto nám stačila automobilová
halogenka. Za dobré viditelnosti byl signál "slyšet" pomocí fotodiody
v ohnisku dalekohledu (obyčejný monokulární "triedr") na cca 200m, v noci
by to za dobré viditelnosti šlo asi ještě dál, ale nikdy jsme to
nedotáhli do konce, vždy jsme měli dokonce jen jednu sadu vysílač - přijímač,
takže spojení bylo jen jednosměrné a zpět posloužila vysílačka :-).
  Zdraví Pavel