prenos energie ultrazvukom

Pátek Září 9 10:58:27 CEST 2011

Když mi bylo 16, chtěli jsme si s kamarádem udělat mezi baráky
bezdrátové spojení - telefon a chtěli jsme na to použít
ultrazvuk.Nakrmil jsem výškový reproduktor nějakými 25 KHz s modulací a
přijímal elektretovým mikrofonem. Když to fungovalo na 10m, snadno jsem
si spočítal že s 60 cm parabolou na obou stranách to půjde na 2 km :-))
Vylaminovali jsme paraboly. S jednou to chodilo na 20m, se dvěma na 25
:-( Problém je že signál neubývá jen s druhou mocninou vzdálenosti, ale
vlivem vlhkosti ve vzduchu i logaritmicky - útlumem prostředí. Čím vyšší
kmitočet, tím víc ta voda vadí. Za mlhy na větší vzdálenost dokonce
slyšíte bez výšek...
Anděl