bleskozvody - nejake citanie

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Září 8 21:45:52 CEST 2011

On Thu, 8 Sep 2011, Klusek Petr wrote:

> vidím, že se zde rozběhla nějaka diskuze o hromosvodech. Proto bych měl i já
> jeden dotaz. Normy ohledně hromosvodů mám vcelku prostudované, ale nenašel
> jsem tam nějaké rozumné řešení jak ošetřit správně stožář cca 15m vysoký s KV
> antenou na 14MHz když ona má rozpětí cca 10 m. Oddálený hromosvod myslím, že
> za této konfigurace je nerealný.

No co ten HVI vodic ? Vytahnout nad tu antenu nejaky pomocny stozar, na
nej nejakou izolaci (izolator z VN ?) a na nej hromosvod. Ten pak vest
dolu tim HVI kabelem a do extra uzemneni. Kdyz ten hromosvod bude tak
vysoko aby vytvoril ochranne pasmo pro 10m siroky objekt, tak by to melo
primemu uderu zabranit.