OT Portace IE na linux

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Září 8 13:26:13 CEST 2011

Zdravim,
  vyvoj wine pravidelne sleduji a prakticky kazdy tyden kompiluji, tedy mohu
celkem zasvecene rici par slov.
  Dnesni kompatibilita je na urovni od W95 do W7. Jiz nejsou podporovany
16bitove aplikace (pri standardni kompilaci). Pri konfiguraci wine lze
nastavit hlasenou verzi windows pro kazdou aplikaci; default nyni je WXP
(kde je asi ten vrchol Gaussovy krivky kompatibility), ale jiz i rada
testu kompatibility s W7 probiha bez chyby.
  Je STRIKTNE zapovezeno pouzivat cokoliv originalniho. Ta politika je opravdu
extremne prisna. Kdokoliv prisel do styku s cimkoliv od MS nad ramec toho, co
je volne k prohlednuti na MSDN, se dozivotne NESMI podilet na vyvoji wine.
wine ma zakazano cerpat/sdilet kod i z jinych projektu, ktere nemaji tak
prisnou politiku, napr. ReactOS.
  Pokud uzivatel vlastni platnou licenci windows, muze pouzit originalni
knihovnu misto te z projektu wine. Kdysi to bylo dosti potreba, dnes je uz
naopak doporuceno pouzivat knihovny wine, ktere do systemu lepe zapadnou a
spolupracuji se zbytkem systemu wine. Nektere originalni knihovny ani
z principu pouzit nejdou (napr. ntoskrnl). Toto se netyka nekterych volne
siritelnych knihoven, ktere wine neemuluje, napr. MFC, VBRUN, MSVCRT atd.,
ktere, pokud potrebuje ke behu aplikace pod windows, potrebuje je i pod
wine.
  Kompatibilita s .NET se resi dvema moznymi zpusoby:
  1) Instaluje se .NET runtime. Ano, opravdovy, volne siritelny, od M$.
Kompatibilita dosud neni 100%, ale rada aplikaci i pomerne novych pod tim
chodi bez problemu.
  2) Instaluje se Mono. Zajimave je, ze nektere .NET aplikace nechodi pod
wine v instalovanem .NET runtime, ale v mono runtime ano. Proto uzivatele
pouzivaji vice wineprefixu (v zasade by se dalo rici "virtualnich
instalaci emulovanych windows"), kde v nekterych je mono, v jinych .net,
atd., a ruzne aplikace spousteji v ruznych.
  Zaverem jedna zajimavost - existuje projekt portace wine pod windows :-).
Ano, je to tak, neni to blbost :-). Udajne se tim dosahne moznosti spousteni
programu, ktere v novych verzich windows jiz nechodi. Dle rady autoru
je wine momentalne nejkompatibilnejsi verzi windows, ktera kdy existovala
:-).
  Zdravi Pavel.